Ramowy rozkład dnia

od godziny 6.00 do godziny 9.00

  • schodzenie się dzieci do przedszkola
  • czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne
  • zabawy swobodne
  • indywidualna praca z dziećmi
  • wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne
  • przygotowanie do śniadania
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania.

 


od godziny 9.00 do godziny 9.30

  • śniadanie
  • zwracanie uwagi na kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku
  • zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

 


9.30 do godziny 11.20

  • wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych
  • organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery
  • zabawy swobodne, spontaniczne
  • w przerwie drugie śniadanie – czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się
  • zabawy rytmiczne, umuzykalnianie

 


od godziny 11.20 do godziny 11.30

  • przygotowanie do obiadu
  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • wdrażanie do zasad higieny i kulturalnego zachowania się

 


od godziny 11.30 do godziny 12.00

  • obiad
  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy ciała
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

 


od godziny 12.00 do godziny 13.20

  • w najmłodszej grupie wiekowej przygotowanie do leżakowania, odpoczynek, wdrażanie do samodzielnego ubierania i rozbierania się
  • w starszych grupach wiekowych – do 12. 30 odpoczynek, relaks, wyciszenie (zabawy relaksacyjne) następnie dalsze realizowanie sytuacji edukacyjnych wynikających z podstawy programowej

 


od godziny 13.20 do godziny 13.30

  • przygotowanie do podwieczorku
  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania się

 


od godziny 13.30 do godziny 14.00

  • podwieczorek
  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
  • zachowanie prawidłowej postawy ciała
  • wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku

 


od godziny 14.00 do godziny 17.00

  1. realizowanie zadań opiekuńczo – wychowawczych w zakresie:
    • fachowej opieki pedagogicznej z elementami integracji
    • adaptacji dzieci w środowisku przedszkolnym
    • wspieranie zdolności twórczych dzieci
    • zajęcia rozwijające uzdolnienia plastyczne, muzyczne, taneczne i teatralne
    • wspieranie indywidualnych zainteresowań
    • przygotowanie dzieci do udziału w konkursach
  2. organizacja zajęć sportowych i imprez okolicznościowych z udziałem rodziców i przedstawicieli środowiska lokalnego
  3. relizacja autorskich programów własnych przedszkoli oraz innowacji pedagogicznych
  4. zapewnienie bezpieczeństwa i opieki podczas pobytu dzieci w przedszkolu w czasie : a) zajęć terapeutycznych i profilaktycznych z udziałem specjalistów
  5. prowadzenie zajęć rekreacyjno – wyciszających

 

O GODZINIE 17.00 ZAMYKAMY PRZEDSZKOLE