Ramowy rozkład dnia
od godziny 6.00 do godziny 8.45
- schodzenie się dzieci do przedszkola
- czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne
- zabawy swobodne
- indywidualna praca z dziećmi
- wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne
- przygotowanie do śniadania
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
- wdrażanie do kulturalnego zachowania.
od godziny 8.45 do godziny 9.30
- przygotowanie do śniadania i śniadanie
- zwracanie uwagi na kulturalne i estetyczne spożywanie posiłku
- zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
9.30 do godziny 11.20
- wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych
- organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, wycieczki, spacery
- zabawy swobodne, spontaniczne
- w przerwie drugie śniadanie – czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się
- zabawy rytmiczne, umuzykalnianie
od godziny 11.20 do godziny 11.30
- przygotowanie do obiadu
- zabiegi higieniczne
- czynności samoobsługowe
- wdrażanie do zasad higieny i kulturalnego zachowania się
od godziny 11.30 do godziny 12.00
- obiad
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy ciała
- rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu
od godziny 12.00 do godziny 13.20
- w najmłodszej grupie wiekowej przygotowanie do leżakowania, odpoczynek, wdrażanie do samodzielnego ubierania i rozbierania się
- w starszych grupach wiekowych – do 12. 30 odpoczynek, relaks, wyciszenie (zabawy relaksacyjne) następnie dalsze realizowanie sytuacji edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
od godziny 13.20 do godziny 13.30
- przygotowanie do podwieczorku
- zabiegi higieniczne
- czynności samoobsługowe
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania się
od godziny 13.30 do godziny 14.00
- podwieczorek
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
- zachowanie prawidłowej postawy ciała
- wdrażanie do czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych po zakończeniu posiłku
od godziny 14.00 do godziny 17.00
- realizowanie zadań opiekuńczo – wychowawczych w zakresie:
- fachowej opieki pedagogicznej z elementami integracji
- adaptacji dzieci w środowisku przedszkolnym
- wspieranie zdolności twórczych dzieci
- zajęcia rozwijające uzdolnienia plastyczne, muzyczne, taneczne i teatralne
- wspieranie indywidualnych zainteresowań
- przygotowanie dzieci do udziału w konkursach
- organizacja zajęć sportowych i imprez okolicznościowych z udziałem rodziców i przedstawicieli środowiska lokalnego
- relizacja autorskich programów własnych przedszkoli oraz innowacji pedagogicznych
- zapewnienie bezpieczeństwa i opieki podczas pobytu dzieci w przedszkolu w czasie : a) zajęć terapeutycznych i profilaktycznych z udziałem specjalistów
- prowadzenie zajęć rekreacyjno – wyciszających